tisdag 17 februari 2015

FOTO 48 SELFIE (249)


För några år sen gick jag en kurs i oljemålning med fantastiska konstnären Tage Lundin från Vilhelmina som ledare. Jag gjorde bland annat den här tavlan och jag tycker att den speglade och fortfarande speglar mej själv en hel del.  I mitt huvud är det fullt med toner och ord. Jag gillar att läsa, sjunga och spela. I hörnet blev det några små chokladbitar och det tycker jag tillhör det som gör livet lite extra trevligt och gott.  Men att måla i olja ligger på hyllan och istället kom kameran fram. 

11 kommentarer:

  1. Så bra konstnärinna du är. Vilken fin målning. Gillar färgen och formen i den. Bra selfie!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin selfie! Så fina färger... så duktig du är! Snyggt!

    Det gick bra med den lilla blåmesen... du kan se fler bilder om du följer länken jag la in (istället för den vanliga...)

    SvaraRadera
  3. Vackra färger och fina former.

    SvaraRadera
  4. Gillar tavlan och vad bra att använda den till att lösa temat.

    SvaraRadera
  5. Underbar och personlig målning! Visst är det kul att gå målarkurs! Jag har här i vinter gått akvarellkurs hos en konstnär vilket har varit oerhört kreativt och givande. :-)

    SvaraRadera
  6. Härlig tavla!
    Tage Lundin! Voine voine...en otrolig person...har haft utställning på Louvren! Hans konst är mycket högt värderad och man nästan svimmar när man ser hans priser där uppe i fjällvärlden, men tavlorna får han sålda.
    Jag har ju gården 11 mil norr om Vilhelmina, så du må då säga till om du är där någon gång....för tänk om jag är på gården...då kör jag direkt ner till Vilhelmina för att träffa dig!
    Har du testat kurs i att måla i Vedic Art - googla på det eller kolla in Skaparladan.se där jag har börjat att repetera och få inspiration igen i mitt konstnärsskap som "dog" för många år sedan när jag ställde ut i norr och man började beställa fjäll av mig i parti och minut och jag var så dum att jag började måla det man ville ha. Så tog det stopp! Nu målar jag bara vad jag vill....har inte haft så många utställningar nu (två), men målar mycket för min egen skull för rik på pengar blir man inte utan rik i själen av att måla.

    SvaraRadera
  7. Kul selfie från dåtidens verk! Läcker tavla och kul tänk!!! Kram ;D

    SvaraRadera
  8. Såååå fin selfie du har målat! Kul att ha gjort den med en kändis dessutom. :)

    SvaraRadera
  9. Jag har missat din fina selfie! Såg den nu under populära inlägg. Vilket talande självporträtt i vackra färger. Jättefin Selfie!

    SvaraRadera